Udvælgelse af den helt rigtige kandidat (rekruttering)

Rapido Consult bestræber sig på at finde den helt kandidat, som du står og mangler til dit projekt. Vi vil her forklare lidt om, hvordan processen fungerer så du som virksomhed kan få et bedre indblik i dette.

 

Opstartsmøde

Det element der er vigtigst, når vi skal finde en dygtig konsulent/kandidat er, at vi forstår den opgave eller det projekt, som virksomheden står med og de dele som er vigtige for jer. Derfor starter vi altid med et opstartsmøde, hvor vi får klarlagt de kvalifikationer der er ønsket, samt den mere ”sociale” profil (type, kultur osv.).

Stillingsafdækning

Dernæst finder vi de profiler som passer på de kvalifikationer. Dette gør vi bl.a. via ”Annonceret search” og/eller ”Direct search”. Dette sikrer, at vi undersøger et stort netværk af konsulenter, for netop at finde frem til de, der passer til kundens behov.

Udvælgelse

Når de rigtige kandidater er fundet, sender vi shortlist med CV’er til kunden. Når kunden har kigget disse igennem, arrangerer vi et møde med den enkle konsulent, så vi er sikre på, at konsulenten passer med de behov der er stillet. Når vi har mødt konsulenten personligt, arrangerer vi et interview mellem konsulenten, kunden og os.

Kontrakt

Ved fastansættelse er kontrakten helt i kundens hænder og en sag mellem kunder og kandidaten. Rapido Consult hjælper dog gerne, hvis dette ønskes.

Opfølgning

Vi afholder 2 opfølgningsmøder med kandidaten og kunden efter henholdsvis 14 dage og 3 måneder, efter ansættelsens opstart Dette for at sikre, at onboarding forløber ordentligt og at alle er tilfredse.

 

Rapido Consult kører enten hele rekrutteringsprocessen, eller deltager i større eller mindre omfang, afhængigt af hvad der ønskes.

 

 

Comments are closed.